به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علیرضا راستیار مدیرکل ساخت و توسعه راههای جنوب شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به آخرین وضعیت پروژه باند دوم محور کمارج-کنارتخته در استان فارس اعلام کرد: قطعه ۹ کیلومتری این پروژه به پیشرفت ۴۰ درصدی رسیده و در صورت تأمین اعتبار، تا پایان آذرماه به بهرهبرداری خواهد رسید.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای جنوب شرکت ساخت و توسعه، در بازدید از پروژه باند دوم محور کمارج-کنارتخته در استان فارس، با تشریح جزئیات این طرح اظهار کرد: طول این پروژه ۱۵ کیلومتر است که نسبت به مسیر موجود، ۶ کیلومتر کاهش طول دارد و این موضوع نقش مهمی در بهبود ایمنی و کاهش زمان سفر خواهد داشت.
وی افزود: این پروژه بهمنظور استفاده بهینه از منابع مالی و تسریع در بهرهبرداری، به دو بازه اجرایی ۹ و ۶ کیلومتری تقسیم شده است تا هر بخش در کوتاهترین زمان ممکن و بهصورت مستقل قابل بهرهبرداری باشد.
راستیار با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه ادامه داد: در حال حاضر، بازه ۹ کیلومتری این محور به پیشرفت ۴۰ درصدی رسیده و برنامهریزی شده است در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، این بخش تا پایان آبانماه سال جاری زیر بار ترافیک برود.
مدیرکل ساخت و توسعه راههای جنوب همچنین تأکید کرد: این پروژه قسمتی از کریدور شیراز-بوشهر بوده که علاوه بر ارتقای سطح ایمنی محور، موجب بهبود شاخصهای حملونقل و تسهیل تردد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه اجرایی بر این است که با تأمین بهموقع منابع مالی، روند اجرای پروژه با سرعت بیشتری ادامه یابد تا سایر بخشها نیز در کوتاهترین زمان ممکن به بهرهبرداری برسند.